Coaching jest działaniem skoncentrowanym na Kliencie/osobie. Sprawia on, że Klient/osoba czuje się doceniona, co wpływa na jego motywację, a co za tym idzie funkcjonowanie. Coaching to podejście elastyczne, może być stosowany w organizacjach jak i z dala od miejsca pracy, w tym również interaktywnie. Dzięki temu rozwój organizacji wiąże się z mniejszymi kosztami i jest bardziej elastyczny. Z powodzeniem można go stosować  w celu zaspokojenia bieżących indywidualnych potrzeb osób prywatnych. Daje praktyczną pomoc w wykorzystaniu potencjału ludzkiego i zawodowego oraz w pracy nad niedoskonałościami. Ma silne, bezpośrednie oddziaływanie. Daje gwarancję trwałości wprowadzanych zmian przez Klienta/osobę. Wyniki uzyskiwane w trakcie jego trwania zwiększają swoją efektywność w przyszłości.

Korzyści z coachingu zależą głównie od Klienta/osoby a nie od jego rodzaju.

Kluczowymi korzyściami w wykorzystaniu coachingu są:

  • zdecydowanie większa skuteczność w działaniu,
  • trwałość w zwiększeniu osobistej efektywności,
  • umiejętność stawiania sobie pytań, także i tych trudnych,
  • pełna jasność w zakresie własnych celów i określenia wartości,
  • pozbycie się barier przed bardziej efektywnym uczeniem się,
  • samodzielne dochodzenie do rozwiązań różnych problemów,
  • zwiększenie równowagi i jakości życia,
  • większa kreatywność,
  • zwiększenie elastyczności działania,
  • stawanie się wzorem dla innych,
  • rozwijanie własnych zdolności,
  • wykorzystywanie rozwiniętych zdolności w sytuacjach kryzysowych,
  • uświadomienie sobie potrzeby nieustannych zmian, czyli bycia w procesie,
  • dążenie do doskonałości,
  • wyzwolenie w sobie umiejętności refleksji,
  • zdobycie umiejętności niepoddawania się porażkom,
  • doskonalenie kompetencji,
  • uwierzenie we własne możliwości,
  • zdobycie mistrzostwa w tych obszarach, które są zgodne z naturalnymi predyspozycjami,
  • podejmowanie tych działań, w których jest się dobrym.

(źródło: Z. Brzeziński „Execitive coaching. W czasach kryzysu i zmian” [W]: „Coaching Review” I/2012)akredytacja wartość dla klienta

Kodeks Etyczny dla biznesu

po co komu kodeks etyki